ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XVIII

Скликання:

VII

Вид:

За основу і в цілому

Дата реєстрації:

05.04.2017

Проголосовано:

05.04.2017 12:02:12

Автор:

Луцька районна державна адміністрація

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    26
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    1
  • Не голосували
    3
  • Відсутні
    4

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ



У К Р А Ї Н А

Л У Ц Ь К А    Р А Й О Н Н А      Р А Д А

ВОЛИНСЬКОЇ   ОБЛАСТІ

СЬОМЕ  СКЛИКАННЯ

Р І Ш Е Н Н Я

 

від                 №____           

                    м. Луцьк

 

Про Програму розвитку малого і середнього

підприємництва в Луцькому районі на 2017-2018 роки

 

Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України              „Про місцеве самоврядування в Україні” та статей 5, 10, 15, 16 Закону України „Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні”, враховуючи пропозиції постійної комісії з питань економіки, земельних відносин, екології та розвитку підприємництва, з метою реалізації в районі державної політики розвитку малого підприємництва та політики зайнятості населення, районна рада
ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити звіт про виконання Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районі на 2015 – 2016 роки, затвердженої рішенням районної ради від 05.03.2015 №42/9 (додається). 

2. Програму розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому  районі на 2017-2018 роки (далі – Програма) затвердити (додається).

3. Фінансове забезпечення виконання Програми у 2017 та 2018 роках проводити за рахунок асигнувань, передбачених в районному бюджеті на підтримку підприємництва.

4. Рекомендувати управлінням, відділам та секторам райдержадміністрації, виконкомам сільських та селищних рад забезпечити безумовне виконання у визначені терміни передбачених Програмою заходів.

5. Дозволити районній державній адміністрації в установленому порядку вносити поправки до Програми економічного і соціального розвитку Луцького району на 2017 рік відповідно до змін і уточнень, що будуть вноситись вищестоящими органами, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами.

6. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника голови райдержадміністрації В.А.Боярчука та постійну комісію районної ради з питань економіки, земельних відносин, екології та розвитку підприємництва.

 

Голова ради                                                                                                                                                                                                                                                          В.В. Приходько

Сігуа 728 073

Програма


розвитку малого і середнього підприємництва

в Луцькому районі на 2017- 2018 роки

 

 

 

              

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Луцьк 2017

З М І С Т

 
































1. Характеристика  (паспорт) Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районі на 2017 – 2018 роки (далі – Програма)  

 

3
 

2. Стан і аналіз розвитку малого і середнього підприємництва в районні

 

3. Мета Програми. Основні напрямки та пріоритетні завдання

 

4. Очікувані (прогнози) показники ефективності реалізації заходів Програми
 

 

7

 

11

 

 

14

 
5. Моніторинг Програми та контроль за реалізацією її заходів

 

6. Заходи Програми
15

 

15

 

 
Розділ І. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності

 
 

15

 
Розділ ІІ. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка

 
19
Розділ ІІІ. Ресурсне та інформаційне забезпечення

 
23

 
Розділ ІV. Формування інфраструктури підтримки підприємництва

 
27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1. ХАРАКТЕРИСТИКА (ПАСПОРТ)

Програми розвитку  малого і середнього підприємництва

в Луцькому районі на 2017 – 2018  роки

 
































































































1. Загальна характеристика району:
Площа території  (тис. км. кв.) – 0,973 (4,8 відсотка території області)

Кількість населення (тис. чол.) – 63,9 (на 01 грудня 2016 року)

Специфіка – аграрно-промислова (промисловість -  75 відсотків,

сільське господарство - 25 відсотків)

Відсоток безробітних до всього працездатного населення - 1,5 відсотка.

Перелік територій, які відносяться до зон інвестиційної привабливості – Боратинська, Гіркополонківська, Липинська, Княгининівська, Піддубцівська, Підгайцівська сільські, Торчинська селищна рада та селище Рокині.
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми

Дата затвердження Програми

(найменування і номер відповідного рішення)

 

 

 

 

 
Розпорядження голови райдержадміністрації від 27 лютого 2017 року №83 «Про схвалення проекту Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районі на 2017 -2018 роки»

 

 

 

 
3. Головний замовник (ініціатор розроблення Програми)

Головний розробник Програми

 

 

Співрозробники:
Районна державна адміністрація

 

Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації

1. Структурні підрозділи райдержадміністрації.

2. Територіальні органи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (за згодою).

3. Громадські об'єднання підприємців

 (за згодою).

4. Виконкоми сільських, селищної рад.
4.

 
Мета Програми

 

 
Забезпечення сталого розвитку малого та середнього підприємництва, зростання його інвестиційної та інноваційної активності, підвищення рівня його конкурентоспроможності та внеску у забезпечення соціально-економічного розвитку району
5. Перелік пріоритетних завдань програми Зростання кількості суб'єктів малого і середнього підприємництва, зокрема у сфері агропромислового виробництва та переробки сільськогосподарської продукції, промислового виробництва, шляхом удосконалення системи його державної підтримки; подальший розвиток інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва, особливо в сільській місцевості; залучення представників бізнес-середовища у розвиток сфери «зеленого (сільського) туризму»; адаптація та стимулювання підприємств до експорту продукції в країни ЄС в рамках дії Угоди про зону вільної торгівлі; підтримка ділової та інвестиційної активності; активізація фінансово-кредитних та інвестиційних механізмів; залучення суб'єктів підприємництва до інноваційного виробництва; упровадження ефективної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та реформування дозвільної системи, системи надання адміністративних послуг.
6. Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників: Дані станом

на початок дії

Програми
Очікувані показники

(прогноз)
Кількість діючих малих і середніх підприємств/кількість малих і середніх підприємств на 10 тис. осіб наявного населення (одиниць) * 498/75 520/77
Чисельність працюючих у малих і середніх підприємствах/найманих (тис. осіб) * 3,1/6,7 3,9/7,6
Кількість фізичних осіб-підприємців (тис. осіб) 3,6 4,1
Питома вага реалізованої продукції (робіт, послуг) малих  і середніх підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції (робіт, послуг) (%)* 27,5 28,7
Надходження до бюджетів від діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва (млн. грн.)  

151,2
 

226,8
Кількість об'єктів інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва (одиниць):

     - бізнес-центри

     - бізнес-інкубатори

     - технопарки

     - лізингові центри

     -  фінансово-кредитні установи:

(кредитні спілки, установи взаємного кредитування)

     - фонди підтримки підприємництва

     - інвестиційні, інноваційні фонди і компанії (у т.ч. агенції з питань залучення інвестицій)

     - біржі

     - інформаційно-консультативні установи

     - страхові компанії

     - аудиторські фірми
 

 

 

0

0

0

0

0

 

 

1

 

0

 

 

0

1

 

0

0
 

 

 

0

0

0

0

1

 

 

2

 

1

 

 

1

2

 

0

1
Кількість підприємців, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб) 600 800
Кількість створених нових робочих місць** (одиниць) 1000 1000
7. Терміни і етапи реалізації Програми 2017 – 2018
8.   Перелік цільових проектів і підпрограм

 

 

Виконавці
Стратегія розвитку Волинської області на період до 2020 року, затверджена рішенням обласної ради від 20 березня 2015 року №34/7

Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації
9. Джерела фінансування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми,

 

усього, тис. грн.,

у тому числі:

кошти районного бюджету***
Районний бюджет, залучені кошти: кредити банків, внутрішні та зовнішні інвестиції, кошти небанківських установ, цільові кошти міжнародних фінансових організацій, Фонду загальнообов'язкового соціального страхування на випадок безробіття, Укрдержфонду підтримки фермерських господарств, обласного Лізингового фонду, кошти міжнародної технічної допомоги

 

Державний, обласний, районний бюджети

 

 

 

50

 

50
10. Система організації контролю за виконанням Програми Виконання Програми щокварталу розглядається на засіданнях Координаційної ради з питань розвитку підприємництва при райдержадміністрації.

Інформації про хід виконання Програми щоквартально (та за рік) подається обласній державній адміністрації та щороку - районній раді

* - статистичні показники малих підприємств наведені за 2015 рік, деякі показники 2016 року

**- показники передбачені Програмою зайнятості населення Луцького району на період до 2017 року

*** - у межах виділених коштів

 

Програма розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районі на  2017 – 2018 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до статей 6, 17, 19, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статей 3, 5, 10, 15, 16 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», законів України «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про адміністративні послуги», «Про особисте селянське господарство», постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року №246 «Про затвердження Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету», Концепції Загальнодержавної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2014-2024 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року №641-р, враховуючи Державну Стратегію регіонального розвитку на період до                 2020 року, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року  №385, Стратегію розвитку Волинської області на період до 2020 року, затверджену рішенням обласної ради від 20 березня 2015 року №34/7, Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджених наказом Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 18 вересня 2012 року  №44 і визначає комплекс заходів, розроблення і реалізація яких здійснюється на районному рівні.

Програма є одним з важливих інструментів реалізації державної політики розвитку малого і середнього підприємництва, ефективної регіональної та регуляторної політики, політики зайнятості населення та інноваційно-інвестиційної стратегії держави.

 

2. Стан і аналіз розвитку малого і середнього підприємництва в районні.

 

Розвиток малого і середнього підприємництва у 2015 – 2016 роках відбувався в умовах формування стимулюючих умов для ефективного розвитку підприємницької діяльності у селах та селищах району.

Реформування бізнес – середовища здійснювалося шляхом удосконалення регуляторних процесів та нормативно-правової бази; дерегуляції бізнесу; скорочення кількості видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню та документів дозвільного характеру; зменшення адміністративного тиску та запровадження мораторію на перевірки підприємців з боку контролюючих органів; реформування та вдосконалення систем надання адміністративних послуг фізичним та юридичним особам; застосування пільгових механізмів фінансової та ресурсної підтримки; розбудови інфраструктурних компонентів; підвищення кадрового потенціалу малого підприємництва; створення сприятливого інвестиційного клімату для залучення прямих іноземних інвестицій у малий бізнес.

Реалізовувалися заходи щодо розвитку підприємництва серед окремих категорій населення (безробітних, молоді, незайнятого сільського населення).

Аналіз виконання заходів Програми підтримки малого і середнього підприємництва в районні на 2015 – 2016  роки, що були затверджені рішенням сесії районної ради від 05.03.2015 №42/9 свідчить про наступне.

На території району створена місцева міжгалузева рада підприємців району, функціонує координаційна рада з питань розвитку підприємництва при райдержадміністрації та сервісний центр обслуговування платників податків.

Станом на 01.01.2016 в районі кількість малих підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення становила 74 одиниці, показник якого протягом останніх декількох років є незмінним.

Всього в 2015 році в районі діяло 466 малих підприємств, що становить майже 95 відсотків від загальної їх кількості, з яких 386 одиниці – це мікропідприємства. Протягом останніх двох років кількість підприємств збільшилась майже на 30 відсотків. Кількість найманих працівників на малих підприємств становить 3072 особи.

Кількість середніх підприємств на території району, по відношенню до 2014 року, скоротилась на 26,5 відсотка і налічує 25 одиниць, на яких зайнято 8581 особа.

Обсяг реалізованої продукції середніми та малими підприємствами у 2015 році у порівнянні з 2014 роком збільшився на 2,3 млн. грн. і становить 6951,7 млн. грн. З яких 4654,1 млн. грн. – обсяг реалізації продукції середніми підприємствами та 1705,0 млн. грн. – показник діяльності малих підприємств.

Фінансовий результат від звичайної діяльності до оподаткування малих і середніх підприємств району за останніх два роки збільшився на 57,4 відсотка або 150,3 млн. грн. і у 2015 році склав 412,0 млн. грн., зокрема 55,1 млн. грн. результат роботи малих підприємств, 356,9 млн. грн. – середніх підприємств.           

У малому бізнесі працює понад 22 відсотка економічно активного населення працездатного віку, у 2014 році – 19 відсотків.

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 08.02.2016 №57  «Про внесення змін до структури районної державної адміністрації» та до розпорядження голови районної державної адміністрації від 30.10.2015 №402 «Про упорядкування структури Луцької районної державної адміністрації Волинської області» утворено відділ державної реєстрації Луцької районної державної адміністрації Волинської області, який, відповідно до чинного законодавства України, має повноваження щодо здійснення реєстраційних дій юридичних та фізичних осіб.

Протягом 2016 року зареєстровано 101 юридичну (у 2015 році – 81 особа) та 218 фізичних осіб (у 2015 році – 215 осіб).

До місцевого бюджету від діяльності малих та середніх підприємств (фізичних осіб-підприємців) до районного бюджету надійшло податкових платежів: за 2015 рік надійшло 97,4 млн. грн. (ЄСВ – 315,0 млн. грн.),  за             2016 рік – 151,2 млн. грн. (єдиний соціальний внесок – 117,2 млн. грн.). 

З метою активізації підприємницької діяльності, створення нових робочих місць та залучення додаткових інвестицій у власне виробництво, за сприянням облдержадміністрації, райдержадміністрацією підприємцям надсилаються листи щодо прийняття ними участі у конкурсах, виставках, проектах та ін. 

Для заохочення приватних підприємців у 2015 році подяками голови райдержадміністрації було нагороджено 7 осіб – підприємців – з нагоди відзначення Дня працівників торгівлі, 1 особу – з нагоди святкування Дня незалежності, а також протягом 2015 – 2016 років до обласної державної адміністрації було подано кандидатури 2 суб’єктів господарювання з метою їх нагородження подяками голови обласної державної адміністрації до відзначення Дня підприємця.

Проводиться залучення представників малого бізнесу до участі у виставках та ярмарках з продажу продукції, виробленої безпосередньо в особистих селянських та фермерських господарствах, а саме: на площадці за адресою м. Луцьк вул. Глушець, біля міського відділу РАЦС в м. Луцьк (вул. Соборності, 18) та на торговому комплексі „Новий ринок”, що знаходиться на території Боратинської сільської ради.

Так, протягом 2016 року проведено 192 таких ярмаркових заходи, на яких реалізовано 414,5 тонн сільськогосподарської продукції на загальну суму 555,6 тис. грн.

У Луцькому районному центрі зайнятості, за участю органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, протягом 2016 року відбувся                                4 профінформаційних семінара на тему: «Як розпочати свій бізнес?» та 2 семінари «Від бізнес ідеї – до власної справи», в яких загалом взяли участь 56 осіб.

З метою організації самозайнятості населення, в тому числі задля започаткування власної справи, відбулося 17 навчальних семінарів по підведенню підсумків в рамках проекту «Зимова агрошкола VІІІ сезон 2015-2016 роки», в якому взяли участь близько 274 особи.

Протягом 2016 року 2 особам (учасникам АТО) надано одноразову виплату для започаткування власної справи на суму 40,0 тис. грн.

З початку інвестування в район надійшло прямих іноземних інвестицій на суму 15,2 млн. дол. США, показник якого з початку року збільшився на 4 відсотка або на 0,6 млн. дол. США і становить 6,1 відсотка обласного обсягу. Обсяг іноземних інвестицій на одного жителя склав 6,0 дол. США.

Іноземні інвестиції здійснювали партнери з 15 країн світу. Основними інвесторами економіки району є нерезиденти з Австрії, Італії, Белізу, на які припадає 87,9 відсотка іноземних інвестицій.

З метою забезпечення сприятливих умов для залучення інвестицій та створення нових робочих місць проінвентаризовано вільні виробничі приміщення, будівлі та споруди, які знаходяться на території сільських, селищних рад та можуть бути здані в оренду або продані. База даних таких об’єктів розміщується на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади Луцького району.  

Станом на 01 січня 2017 року налічується 3 об’єкта, що знаходяться на території Веселівської (заготівельний пункт), Лаврівської (господарський двір) та Радомишльської (господарські будівлі) сільських радах.

За звітний період проінвентаризовано 7 земельних ділянок, що пропонуються для реалізації інвестиційних проектів на території Боратинської, Гіркополонківської, Княгининівської, Садівської сільських ради.

З метою реалізації інвестиційних проектів в районі відведено 2 земельні ділянки з погодженими проектами на території Гіркополонківської сільської ради.

Проведено 6 аукціонів (земельні торги), продано (12 лотів) на право оренди земельних ділянок площею 252,1 га, що розташовані на території Баївської, Буянівської, Гіркополонківської, Лищенської, Ратнівської сільських та селища Рокині Княгининівської об’єднаної територіальної громади.

Суб’єктам підприємницької діяльності протягом 2016 року продано      18 земельних ділянок несільськогосподарського призначення (у 2015 році – 10) загальною площею 8,007 га (у 2015 році – 2,5 га) від реалізації яких надійшло (з розстрочкою минулих років) 3,9 млн. грн. (у 2015 році – 937,2 тис. грн.).

З метою ширшого залучення підприємців фізичних – осіб до електронного середовища, розширення реальної конкуренції в бізнес – середовищі, зменшення корупційних діянь та провадження прозорої політики у сфері публічних закупівель, райдержадміністрацією та її структурними підрозділами, установами та організаціями комунальної форми власності, протягом 2016 року проведено 35 публічних закупівель на загальну суму понад 1,5 млн. грн. на електронних майданчиках в системі PROZORRO.

Також, однією з форм взаємодії органів виконавчої влади з бізнес –осередком, вживаються заходи державної політики, реалізація яких дозволяє практично запроваджувати відносини, що містять ознаки (форми) державно-приватного партнерства.

Таким чином, протягом 2016 року з фізичними особами – підприємцями було укладено 14 договорів оренди комунального майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ району з метою здійснення підприємницької діяльності, зокрема: надання стоматологічних послуг, послуг з теплопостачання, фармакологічні послуги, перукарські послуги, організація гарячого харчування дітей в загальноосвітніх закладах району, діяльність у сфері торгівлі тощо.

У 2015 – 2016 роках в районі розроблення і прийняття регуляторних актів здійснюється відповідно до затверджених регуляторними органами річних Планів підготовки проектів регуляторних актів із застосуванням процедурних вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», шляхом проведення «круглих столів», «громадських слухань» та робочих зустрічей.

З метою забезпечення вільного доступу підприємців, їх громадських об’єднань до інформації органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань регуляторної діяльності та поліпшення бізнес-середовища на веб-сайті райдержадміністрації створено розділи «Регуляторна політика», де оприлюднюється аналіз регуляторного впливу та забезпечується перегляд регуляторних актів на підставі відстеження результативності їх дії відповідно до затверджених Планів-графіків, зокрема проведено періодичне відстеження результативності регуляторного акта «Про управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ району», затвердженого рішенням сесії районної ради від 28.12.2012 р. № 21/17, з ознаками регуляторного впливу, що відповідають вимогам Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, рішеннями сесій сільських та селищних рад, були встановлені ставки місцевих податків та зборів на відповідній території.

Відповідно до вимог Закону України „Про адміністративні послуги” в районі забезпечується надання таких послуг виключно через адміністраторів ЦНАПу, що дозволило суттєво спростити механізм надання суб’єктам господарювання видачі таких документів.

Станом на 01 січня 2017 року до ЦНАПу звернулося 19 суб’єктів господарювання, яким надано консультації щодо отримання документів дозвільного характеру та направлено в дозвільний центр, що є складовою частиною ЦНАПу міста Луцька, у відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг».  

Зміни, які відбулись протягом 2015-2016 років сприяли суттєвому підвищенню якості надання послуг у системі державної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності та державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, сприяли зменшенню часових та фінансових витрат суб’єктів господарювання на започаткування та закриття бізнесу. Адміністратори ЦНАПу проходять системну перепідготовку та підвищення кваліфікації.

З метою застосування світових стандартів адміністрування податків, в районі на базі Луцької об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС України у Волинській області продовжує функціонувати сервісний центр обслуговування платників податків.

У 2015-2016 роках з районного бюджету на фінансування заходів Програми кошти не виділялися.

Дерегулятивні заходи влади позитивно вплинули на поліпшення інвестиційного клімату та сприяли реалізації ряду інвестиційних проектів, які мають важливе значення для розвитку економіки району.

Підсумовуючи виконання заходів Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районі на 2015 – 2016 роки, слід відзначити, що поряд з позитивними зрушеннями, які були досягнуті протягом останніх двох років, у розвитку підприємництва мають місце питання, які на сьогодні ще залишаються невирішеними й актуальними.

Зокрема:

- потребує удосконалення система кредитування малого бізнесу;

- відсутні дешеві банківські кредити для суб’єктів малого і середнього підприємництва;

- недостатнє запровадження стимулюючих факторів для активного впровадження суб’єктами малого і середнього підприємництва передових технологій та інноваційного виробництва, виробництва конкурентоспроможної продукції і послуг;

- вимагає поліпшення інвестиційний імідж сфери бізнесу;

- наявна інформаційна, інфраструктурна, кадрова мережа підтримки малого підприємництва не повною мірою відповідає його потребам;

- недостатньо активно розвивається молодіжне підприємництво, підприємництво у сільській місцевості;

- загальні параметри малого підприємництва ще не повною мірою відповідають можливостям і потребам економіки району;

- середньомісячна заробітна плата працівників малих підприємств є нижчою від середньомісячної по району;

- не повною мірою використовуються наявні географічні, природні, трудові ресурси і переваги регіону для розвитку малого бізнесу.

Вирішення зазначених питань передбачається у рамках програми розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районні на 2017 – 2018 роки.

 

3. Мета Програми. Основні напрямки та пріоритетні завдання

 

Головна мета Програми – спрямування дій територіальних органів міністерств та інших центральних  органів виконавчої влади, структурних підрозділів районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, об’єднань суб’єктів малого і середнього підприємництва та установ ринкової інфраструктури на створення і підтримання сприятливого середовища для розвитку малого і середнього підприємництва, формування й упровадження ефективної державно-громадської системи його підтримки і захисту.

Програма є узгодженим за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплексом заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку малого і середнього  підприємництва в районі.

 

           Основними напрямками та пріоритетними завданнями Програми є:

 

1. Упорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності:

- вжиття заходів щодо адаптації у підприємницькому середовищі змін до законодавчої та нормативно-правової бази з питань дерегуляції підприємницької діяльності;

- усунення зайвих регуляторних перешкод у реалізації права на підприємницьку діяльність;

- забезпечення системності та узгодженості прийняття регуляторних актів у сфері господарської діяльності;

- удосконалення діяльності відділу реєстратора реєстраційної служби Луцького районного управління юстиції відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», упровадження електронної реєстрації підприємців;

- удосконалення діяльності центру надання адміністративних послуг відповідно до вимог законів України «Про адміністративні послуги», зміцнення матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення;

- розвиток системи правового захисту підприємців;

- забезпечення публічності та прозорості реалізації регуляторної політики;

- розвиток партнерства і взаємовигідного діалогу влади та бізнесу;

- створення умов для добросовісної конкуренції.

2. Забезпечення фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки підприємництва:

- здійснення фінансової підтримки малого і середнього підприємництва за рахунок коштів обласного та районного бюджетів;

- реалізація на конкурсній основі механізму пільгового кредитування інвестиційних проектів через обласний фонд підтримки підприємництва та часткового відшкодування з обласного та районного бюджетів відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами підприємництва для реалізації інвестиційних бізнес-планів;

- часткове відшкодування суб’єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції картопле-, овоче-, фруктосховищ та об’єктів їх переробки на безповоротній основі;

- надання фінансової підтримки фермерським господарствам;

- залучення коштів міжнародних фондів і програм технічної допомоги для підвищення ефективності роботи суб’єктів малого і середнього підприємництва;

- стимулювання підприємницької ініціативи безробітних громадян, в тому числі військовослужбовців (звільнених з АТО) та внутрішньо переміщених осіб;

- створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій у сферу малого і середнього бізнесу (зокрема у сфері туризму – в рамках єврорегіону «Буг» між Польщею, Білоруссю та Україною, розробка проекту міжнародного комплексного туристичного маршруту «Дружнє прикордоння», що дасть змогу забезпечити роботою близько 100 осіб, хто займається «зеленим туризмом», створення сучасного рекреаційно-спортивного комплексу міжнародного класу на базі водного об’єкту в селі Несвічі, що дасть змогу створити близько 30 робочих місць);

- створення сприятливих умов з метою започаткування власного бізнесу на основі новітніх ІТ-технологій, сприяння інтеграції до глобальних бізнесових й інноваційних процесів задля розвитку та підвищення економічного потенціалу району;

- запровадження пільгових механізмів фінансової підтримки малого і середнього бізнесу на районному рівні;

- стимулювання розвитку молодіжного підприємництва.

3. Здійснення ресурсного та інформаційного забезпечення, формування інфраструктури підтримки підприємництва:

- удосконалення діючих і запровадження передових форм ресурсної та майнової підтримки виробничих малих і середніх підприємств;

- запровадження організаційно-освітніх заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня, знань, навичок підприємців з питань ведення бізнесу;

- формування розвинутої системи інформаційно-консультаційного забезпечення суб’єктів підприємництва;

- забезпечення розбудови ефективної районної інфраструктури підтримки підприємництва з метою надання інформаційних, консультативних, науково-технічних та навчальних послуг для керівників малих і середніх підприємств та підприємців.

4. Упровадження цільових проектів і пілотних програм, спрямованих на вирішення таких завдань:

- розвиток співпраці з Європейським Союзом у  сфері підтримки малого підприємництва;

- адаптація та стимулювання підприємств до експорту продукції в країни ЄС в рамках дії Угоди про зону вільної торгівлі;

- залучення міжнародної донорської допомоги для підтримки та розвитку МСП;

- поліпшення інформаційної підтримки підприємництва;

- залучення населення сільських територій до підприємницької діяльності у сфері зеленого туризму;

- стимулювання суб'єктів малого і середнього підприємництва до запровадження перспективних інвестиційних бізнес-планів, інноваційних енергозберігаючих технологій та будівництва об'єктів туристичної  інфраструктури;

- створення Центрів по залученню інвестицій в район, розвитку і підтримки фермерів, сімейних сільськогосподарських господарств району та підприємства знешкодження комунальних відходів;

Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок обласного, районного бюджетів, коштів обласного фонду підтримки підприємництва та міжнародних фінансових організацій, Європейських фондів, добровільних внесків фізичних і юридичних осіб, залучених коштів (внутрішніх і зовнішніх інвестицій, кредитів банків тощо) та інших не заборонених законом джерел фінансування.

Обсяг щорічних асигнувань на виконання Програми визначається у видатковій частині районного бюджету.

Головним розпорядником коштів районного бюджету, що виділятимуться на реалізацію заходів Програми у частині підтримки підприємництва, визначити управління агропромислового розвитку райдержадміністрації, у частині часткового відшкодування суб’єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції картопле-, овоче-, фруктосховищ та об’єктів їх переробки на безповоротній основі та фінансової підтримки особистих селянських господарств (родинних ферм).

 

4. Очікувані (прогнози) показники ефективності реалізації заходів Програми


 

Провадження політики щодо розвитку малого і середнього підприємництва сприятиме зміцненню його потенціалу і піднесенню ролі у здійсненні економічних реформ та структурній перебудові економіки району. Це дозволить підвищити соціальне значення малого бізнесу шляхом активного залучення населення до процесу підвищення рівня життя, створення нових робочих місць, у тому числі в сільській місцевості, збільшення рівня працевлаштування незайнятого населення (в тому числі військовослужбовців (звільнених з АТО) та внутрішньо переміщених осіб), наповнення місцевих бюджетів, насичення товарних ринків конкурентоспроможною вітчизняною продукцією та її переорієнтація на експорт.

Реалізація заходів Програми дозволить досягнути протягом двох років зростання:

- кількості малих підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення до 77 одиниць;

- кількості підприємців – фізичних осіб до 4,1 тис. осіб;

- питомої ваги малого підприємництва у загальнорайонному обсязі виробництва регіону до 28,7 відсотків;

- надходжень до бюджетів від діяльності малих підприємств та фізичних осіб-підприємців до 50 відсотків.

 

5. Моніторинг Програми та контроль за реалізацією її заходів

 

Координацію діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з виконання Програми здійснює сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації.

Структурні підрозділи райдержадміністрації, територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, сільські, селищні ради відповідно до компетенції  забезпечують:

- безумовне виконання у визначені терміни передбачених Програмою заходів;

- інформування сектора економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації про хід виконання Програми щокварталу до 01 числа місяця, що настає за звітним періодом.

Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації узагальнену інформацію щокварталу до 05 числа місяця, що настає за звітним періодом та подає управлінню розвитку, інвестицій та європейської інтеграції облдержадміністрації для інформування Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації щорічно до 01 березня інформує районну раду про виконання завдань і заходів щодо реалізації Програми.

У разі необхідності внесення змін на протязі терміну виконання Програми, відповідальний виконавець готує уточнення показників і заходів і вносить їх на розгляд сесії районної ради.

          



6. ЗАХОДИ ПРОГРАМИ

Розділ І. УПОРЯДКУВАННЯ НОРМАТИВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ



























































































































 

№ з/п

Пріоритетні завдання



Зміст заходу


 

Термін виконання



Виконавці




Джерела фінансуван-ня
 

Вартість,      тис. грн.
1 2 3 4 5 6 7
1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Ужиття заходів щодо адаптації у підприємницькому середовищі змін до законодавчої та нормативно-правової бази з питань дерегуляції підприємницької діяльності Забезпечити формування відповідної інформаційної бази на веб-сайті райдержадміністрації 2017 – 2018  роки Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації Кошти виконавців У межах кошторисів витрат
1.2 Усунення зайвих регуляторних  перешкод у реалізації права на підприємницьку діяльність, забезпечення системності

та узгодженості прийняття регуляторних актів у сфері господарської діяльності

 

 

 

 

 

 

 
Затвердити та оприлюднити плани  підготовки проектів регуляторних актів та за потреби в установленому порядку вносити зміни до них До 15 грудня 2017 року,

до 15 грудня 2018 року
Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації Кошти виконавців У межах кошторисів витрат

 
1.3 Забезпечити відстеження результативності регуляторних актів їх розробниками:

- визначати регуляторні акти, щодо яких надійшов термін здійснення базового та повторного відстеження їх результативності;

- затвердити План-графік здійснення заходів з відстеження результативності регуляторних актів;

- готувати та оприлюднювати звіти про відстеження результативності регуляторних актів
 

 

 

2017 – 2018   роки

 

 

 

щороку

 

 

 

2017 – 2018  роки

 

 
Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації Кошти виконавців У межах кошторисів витрат
1.4 Забезпечити функціонування „гарячої лінії”, „телефону довіри”,  „інтернет-сторінок” як системи консультацій та зворотного зв’язку між місцевою владою та представниками бізнесу, їх громадськими об’єднаннями в процесі адаптації змін до законодавства 2017 – 2018 роки Райдержадміністрація, відділ з питань організації діяльності центру надання адміністративних послуг,

відділ державної реєстрації райдержадміністрації

 
Кошти виконавців У межах кошторисів витрат
1.5 Удосконалення системи надання адміністративних послуг   Забезпечити ефективну роботу адміністраторів ЦНАПу, створити належну матеріально-технічну базу, запровадити централізовану систему постійної технічної підтримки по роботі з автоматизованими інформаційними системами 2017 – 2018  роки Райдержадміністрація, відділ з питань організації діяльності центру надання адміністративних послуг

відділ державної реєстрації райдержадміністрації

 
Державні кошти, кошти виконавців У межах кошторисів витрат
1.6 Здійснення моніторингу ефективності функціонування центру надання адміністративних послуг 2017 – 2018  роки

 
Райдержадміністрація Кошти виконавців У межах кошторисів витрат
1.7 Впровадження нових форм надання адміністративних послуг, зокрема, шляхом:

сприяння розвитку електронного надання документів для отримання адміністративних послуг та отримання витягів на підтвердження здійснення адміністративної послуги;

сприяння впровадженню електронного документообігу між суб’єктами, які задіяні в наданні адміністративних послуг
2017-2018 роки Райдержадміністрація Кошти виконавців У межах кошторисів витрат
1.8 Розвиток ефективної системи правового захисту підприємців

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Спільно з громадськими об’єднаннями підприємців організувати проведення нарад, засідань, „круглих столів” з напрацювання пропозицій до   проектів законодавчих актів та нормативно-правових документів з питань державної реєстрації, ліцензування, здійснення дозвільних процедур, оподаткування, здійснення перевірок контролюючими органами,

 а також з питань реформування системи надання адміністративних послуг
2017 – 2018  роки Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації,

відділ з питань організації діяльності центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації, громадські об’єднання підприємців, районна міжгалузева рада підприємців району,

обласний фонд підтримки підприємництва,  «Інститут аналізу державної та регіональної політики» (м. Луцьк), (за згодою) 
Кошти виконавців У межах кошторисів витрат
1.9

 

 

 

 

 
Забезпечення публічності та прозорості  реалізації регуляторної політики

 
Забезпечити проведення щоквартального аналізу реалізації державної регуляторної політики та його оприлюднення на веб-сайті райдержадміністрації у розділі „Регуляторні акти” Щокварталу

 

 

 

 

 
Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації, структурні підрозділи райдержадміністрації,

виконкоми сільських та селищних рад
Районний бюджет У межах кошторисів витрат
1.10 Постійно поновлювати  електронні реєстри регуляторних актів на веб-сторінці райдержадміністрації з інформацією про результати відстеження результативності регуляторних актів та забезпечити доступ до них підприємців 2017 – 2018  роки Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації,

виконкоми сільських та селищних рад
Районний бюджет У межах кошторисів витрат
1.11 Створення умов для добросовісної конкуренції

 
Забезпечити погодження з обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України рішень органів влади та органів місцевого самоврядування, які можуть призвести до  обмеження конкуренції й підприємництва на товарних ринках 2017– 2018  роки Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації, структурні підрозділи райдержадміністрації, Волинське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України  (за згодою), виконкоми сільських та селищних рад Районний бюджет У межах кошторисів витрат
1.12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Усувати перешкоди для доступу на товарні ринки нових суб’єктів господарювання малого підприємництва (передусім на соціально-важливі ринки продовольчих товарів) шляхом проведення дослідження регіональних товарних ринків, виявлення і попередження зловживання монопольним становищем, антиконкурентних узгоджених дій 2017 – 2018  роки Обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України  (за згодою),

Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації

 

 
Кошти виконавців У межах кошторисів витрат

 

Розділ ІІ. ФІНАНСОВО-КРЕДИТНА ТА ІНВЕСТИЦІЙНА ПІДТРИМКА

 






























































































































з/п
Пріоритетні завдання Зміст заходу Термін виконання Виконавці Джерела фінансуван-ня Вартість

тис. грн.
1 2 3 4 5 6 7
2.1 Здійснення

фінансово-кредитної підтримки суб’єктів підприємництва за рахунок коштів районного бюджету
Передбачити  в районному бюджеті на підтримку підприємництва у сумі не менше 0,5 відсотка річного доходу бюджету, як це визначено Указом Президента України від 12 травня 1998 року № 456/98 „Про державну підтримку малого підприємництва” 2017 – 2018  роки Районна рада,

управління фінансів та  сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації
Районний бюджет 2017 рік: районний бюджет – 25 тис. грн.

2018 рік: районний бюджет – 25 тис. грн.
2.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Реалізація механізмів пільгового кредитування та часткового відшкодування з місцевих бюджетів відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами підприємництва для реалізації інвестиційних

проектів,

часткове відшкодування суб’єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції об’єктів з реалізації інвестиційних бізнес-планів
Забезпечити:

- пільгове кредитування інвестиційних бізнес-планів  суб’єктів малого  підприємництва, відібраних на конкурсній основі, з

 обласного фонду підтримки підприємництва;

- компенсацію на конкурсній основі відсоткових ставок  за кредитами, залученими суб’єктами малого та середнього підприємництва у банках для реалізації інвестиційних бізнес-планів;

- запровадження механізму компенсації відсотків за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва у банках для реалізації інвестиційних бізнес-планів;

 - здійснення часткового відшкодування суб’єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції картопле-, овоче-, фруктосховищ та об’єктів їх переробки.
2017 – 2018

роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Обласний фонд підтримки підприємництва

 

 

 

 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

 

 

 

Райдержадміністрація

 

 

 

 

 

 

Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації
 

Кошти обласного Фонду підтримки підприємництва

 

 

 

 

 

 

 

 

Кошти районного бюджету

 

 

 

 

Кошти місцевих  бюджетів

 

 

 
 

У межах виділених коштів

 

 

 

 

У межах виділених коштів

 

 

 

 

У межах виділених коштів

 

 

 

 

У межах виділених коштів

 
2.3 Надання фінансової підтримки фермерським

господарствам
Спрямовувати на фінансову підтримку підприємництва та фермерства у сільській місцевості:        
2.3.1 - кошти обласного відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств

 
2017 – 2018 роки Обласне відділення Укрдержфонду підтримки фермерських господарств

(за згодою), управління агропромислового розвитку райдержадміністрації
Кошти Укрдерж-фонду підтримки фермерських господарств (державний бюджет) У межах доведених обсягів коштів Укрдерж-фонду
2.3.2 - ресурси обласного Лізингового фонду, Волинської філії „Украгролізинг”

 
2017 – 2018 роки Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації

 
Ресурси обласного Лізингового фонду, обласної філії „Украгро-лізинг” У межах виділених коштів

 
2.3.3 Забезпечити надання фінансової підтримки фермерським господарствам  через механізм здешевлення коротко- та довгострокових кредитів 2017 – 2018 роки

 
Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації

 
Державний бюджет У межах виділених коштів

 
2.4

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Залучення коштів міжнародних фондів і програм технічної допомоги для підвищення ефективності роботи суб’єктів малого і середнього підприємництва Супроводжувати проекти Європейського Союзу, Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», Програми транскордонного співробітництва  Україна – Білорусь, Польща – Білорусь – Україна 2014 – 2020   

 
2017 – 2018 роки

 

 

 

 

 

 

 
Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації Кошти районного бюджету

 

 

 

 
2017 – 2018  роки – 10 % від вартості проекту

 

 
2.5 Стимулювання підприємницької ініціативи безробітних Організувати для безробітних семінари, тренінги, навчання з орієнтації на підприємницьку діяльність та здійснювати подальший супровід підприємців-початківців з числа безробітних, (у т.ч. звільнених учасників АТО, військовослужбовців, внутрішньопереміщених осіб) 2017– 2018 роки

 

 
Луцький районний центр зайнятості Кошти Фонду загальнообов’язкового  державного соціального  страхування  на випадок безробіття У межах кошторису витрат

 

 
2.5.1 Залучати сільське незайняте населення до несільськогосподарських  видів економічної діяльності, зокрема до надання послуг у сфері зеленого туризму та розвитку його інфраструктури

 
2017 – 2018 роки Луцький районний  центр зайнятості, сектор розвитку інфраструктури, житлово – комунального господарства та будівництва райдержадміністрації, сектор культури райдержадміністрації Кошти Фонду загальнообов’язкового  державного соціального  страхування  на випадок безробіття У межах кошторису витрат

 

 
2.6 Створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій у сферу малого і середнього бізнесу Інформувати  зарубіжних інвесторів про регіональні інвестиційні проекти підприємств малого та середнього бізнесу, представляти інвестиційні проекти підприємств на інвестиційних ярмарках та форумах у межах України та за кордоном 2017 – 2018 роки

 
Управління агропромислового розвитку, сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації Кошти виконавців, залучені кошти У межах кошторису витрат
2.7

 

 

 
Стимулювання розвитку молодіжного підприємництва Провести районний етап Всеукраїнського конкурсу бізнес-планів та бізнес-ідей серед молоді Щороку Районний  центр зайнятості, відділ освіти райдержадміністрації Кошти виконавців, залучені кошти У межах кошторису витрат

 
2.7.1 Провести районний етап Всеукраїнського конкурсу „Молодий підприємець року” Щороку Районний  центр зайнятості Кошти виконавців, залучені кошти У межах кошторису витрат

 

 

 Розділ ІІІ. РЕСУРСНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 
















































































































№ з/п

Пріоритетні завдання



Зміст заходу


Термін виконання

 
Виконавці Джерела фінансуван-ня Вартість,

тис. грн.
1 2 3 4 5 6 7
 

3.1.1
Удосконалення діючих та

запровадження передових форм ресурсної та майнової підтримки підприємництва
Поновлювати не рідше щопівроку фонди (базу даних) нежитлових приміщень, що можуть передаватися в оренду або продаватися суб’єктам підприємництва для здійснення ними підприємницької діяльності  

І, ІІІ квартали

2017 – 2018 років
Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.1.2 Забезпечити відповідно до законодавства надання в оренду на пільгових умовах нежитлових приміщень, виробничих потужностей, обладнання для потреб суб’єктів підприємництва, що здійснюють діяльність у галузі виробництва та сфери послуг 2017 – 2018 роки Райдержадміністрація, районна рада, територіальні громади сіл, селищ району Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.1.3 Постійно поновлювати та оприлюднювати реєстри земель несільськогосподарського призначення для продажу суб’єктам підприємницької діяльності району І , ІІІ квартали

2017 – 2018 років

 
Управління Держгеокадастру у районі (за згодою), сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації, виконкоми сільських, селищної рад Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.1.4 Сформувати та щороку поновлювати й оприлюднювати переліки  об’єктів незавершеного будівництва, що можуть реалізовуватися для потреб суб’єктів підприємництва  2017– 2018 роки

 
Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації,

виконкоми сільських, селищної рад
Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.1.5 Забезпечити проведення конкурсів закупівель (тендерів) з використанням системи ПРОЗОРРО з метою розміщення  державних замовлень на придбання продукції, робіт,  послуг за кошти місцевих

бюджетів із залученням до виконання замовлень підприємств малого і середнього бізнесу
2017 – 2018 роки Структурні підрозділи райдержадміністрації,

виконкоми сільських, селищної рад
Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.2.1 Запровадження організаційно-освітніх заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня знань, навичок підприємців та менеджерів з питань ведення бізнесу Забезпечити реалізацію заходів  Програми перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва „Українська ініціатива”.

Здійснювати конкурсні відбори менеджерів на стажування за кордоном та перепідготовку за фахом „економіка підприємства”, „менеджмент”
Постійно,

на термін дії Програми

 
Луцький районний центр зайнятості, райдержадміністрація, сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації

 
Кошти державного бюджету, міжнародної технічної допомоги,   кошти виконавців

У межах кошторису витрат


3.2.2 Розробити та видати довідники, бюлетені, каталоги, брошури, посібники, навчально-методичну літературу та інші друковані матеріали з питань підприємництва (у т.ч. в електронному вигляді) 2017 – 2018 роки Районна рада, сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації,

виконкоми сільських, селищної рад
Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.2.3

Залучати малі, середні сільськогосподарські підприємства та фермерів до участі у виставках-продажах, ярмарках сільськогосподарської продукції та торгах Волинської аграрної біржі


2017 – 2018 роки Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.2.4

Підготувати електронний каталог вільних земельних ділянок району, вільних виробничих приміщень


2017 – 2018 роки Управління Держгеокадастру у районі, сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.2.5

 

 

 

Забезпечити оновлення матеріалів до презентаційного компакт-диска „Волинь запрошує інвесторів до співпраці”


2017 – 2018 роки Сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва райдержадміністрації Кошти виконавців У межах кошторису витрат
3.2.6


Провести тематичні семінари, форуми з питань інвестування, ефективного ведення підприємницької діяльності суб'єктами малого і середнього бізнесу в сучасних умовах , підготовка матеріалів для виставкових заходів, відзначення Дня підприємця 2017 – 2018 роки Районна рада, сектор економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи райдержадміністрації,

виконкоми сільських, селищної рад
Кошти районного  бюджету У межах кошторису витрат

 

 

 

 

 

 

Розділ ІV. ФОРМУВАННЯ ІНФРАСТРУКТУРИ ПІДТРИМКИ ПІДПРИЄМНИЦТВА


































































































  № з/п

Пріоритетні завдання



Зміст заходу


Термін виконання

 
Виконавці Джерела фінансуван-ня Вартість,

тис. грн.
  1 2 3 4 5 6 7
4.1 Забезпечення розбудови регіональної інфраструктури підтримки підприємництва (у т. ч. у сільській місцевості)

 

 

 
Удосконалення роботи відділу з питань організації діяльності центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації 2017 – 2018 роки Райдержадміністрація Кошти виконавців У межах кошторису витрат
4.2

 

 

 

 

 

 

 

 
Забезпечити подальше формування мережі  нових сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів 2017–2018 роки Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації Кошти виконавців У межах кошторису витрат
Інформаційна, ресурсна та фінансова підтримка фондів підтримки підприємництва у районі 2017 – 2018

роки
Обласний фонд підтримки підприємництва, райдержадміністрація Кошти обласного фонду підтримки підприємни-цтва У межах виділених коштів

 
Загальна вартість Програми:

 
Обласний бюджет 2017 рік *
2018 рік *
Районний бюджет 2017 рік 25,0
2018 рік 25,0
Інші джерела 2017 рік *
2018 рік *
Усього (бюджетні кошти) 2017 рік 25,0
2018 рік 25,0
Усього за Програмою за 2017 – 2018 роки (бюджетні кошти) 50,0

* - у межах виділених, залучених коштів

 

ЛУЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ



ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ



СЕКТОР ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ, ІНВЕСТИЦІЙ ТА

МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА

 

вул. Ковельська, 53, м. Луцьк, 43001, тел.(0332) 728 144, тел./факс 728 204,  е-mail: info@lutskadm.gov.ua,

код ЄДРПОУ 04051425




 


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА


 


До проекту рішення районної ради

«Про Програму розвитку малого і середнього підприємництва у Луцькому районі на 2017 – 2018 роки»

 

Програму розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районі на 2017 – 2018 роки (далі – Програма) розроблена сектором економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва разом із структурними підрозділами райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Програма сформована відповідно до законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про адміністративні послуги», «Про особисте селянське господарство», постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року №246 «Про затвердження Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету», Концепції Загальнодержавної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2014-2024 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року №641-р, враховуючи Державну Стратегію регіонального розвитку на період до 2020 року, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року  №385, Стратегію розвитку Волинської області на період до 2020 року, затверджену рішенням обласної ради від 20 березня 2015 року №34/7, Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджених наказом Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 18 вересня 2012 року  №44.

Метою прийняття Програми є спрямування дій усіх гілок влади на створення і підтримку сприятливого середовища для розвитку малого і середнього підприємництва, формування й упровадження ефективної державно-громадської системи, його підтримки і захисту.

Програма є узгодженим за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплексом заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку малого і середнього  підприємництва в районі.

Провадження політики щодо розвитку малого і середнього підприємництва сприятиме зміцненню його потенціалу і піднесенню ролі у здійсненні економічних реформ та структурній перебудові економіки району.

Це дозволить підвищити соціальне значення малого бізнесу шляхом активного залучення населення до процесу підвищення рівня життя, створення нових робочих місць, у тому числі в сільській місцевості, збільшення рівня працевлаштування незайнятого населення (в тому числі військовослужбовців (звільнених з АТО) та внутрішньо переміщених осіб), наповнення місцевих бюджетів, насичення товарних ринків конкурентоспроможною вітчизняною продукцією та її переорієнтація на експорт.

А також сприятиме впровадженню ефективної регіональної та регуляторної політики, політики зайнятості населення та інноваційно-інвестиційної стратегії держави, що підтверджується світовою практикою.

 

 

 

Завідувач сектору                                                                                          Т.СІГУА

 

 

ЛУЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ



ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ



СЕКТОР ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ, ІНВЕСТИЦІЙ ТА

МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА

вул. Ковельська, 53, м. Луцьк, 43001, тел.(0332) 728 144, тел./факс 728 204,  е-mail: info@lutskadm.gov.ua,

код ЄДРПОУ 04051425



 

Про виконання Програми розвитку  малого  і середнього підприємництва

в Луцькому районі на 2015 - 2016 роки

 

Рішенням сесії районної ради від 05.03.2015 №42/9 затверджено „Програму розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районі на 2015-2016 роки”

Розвиток малого і середнього підприємництва у 2015 – 2016 роках відбувався в умовах формування стимулюючих умов для ефективного розвитку підприємницької діяльності у селах та селищах району.

Реформування бізнес – середовища здійснювалося шляхом удосконалення регуляторних процесів та нормативно-правової бази; дерегуляції бізнесу; скорочення кількості видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню та документів дозвільного характеру; зменшення адміністративного тиску та запровадження мораторію на перевірки підприємців з боку контролюючих органів; реформування та вдосконалення систем надання адміністративних послуг фізичним та юридичним особам; застосування пільгових механізмів фінансової та ресурсної підтримки; розбудови інфраструктурних компонентів; підвищення кадрового потенціалу малого підприємництва; створення сприятливого інвестиційного клімату для залучення прямих іноземних інвестицій у малий бізнес.

Реалізовувалися заходи щодо розвитку підприємництва серед окремих категорій населення (безробітних, молоді, незайнятого сільського населення).

Аналіз виконання заходів Програми підтримки малого і середнього  підприємництва в районні на 2015 – 2016  роки, що були затверджені рішенням сесії районної ради від 05.03.2015 №42/9 свідчить про наступне.

На території району створена місцева міжгалузева рада підприємців району, функціонує координаційна рада з питань розвитку підприємництва при райдержадміністрації та сервісний центр обслуговування платників податків.

Станом на 01.01.2016 в районі кількість малих підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення становила 74 одиниці, показник якого протягом останніх декількох років є незмінним.

Всього в 2015 році в районі діяло 466 малих підприємств, що становить майже 95 відсотків від загальної їх кількості, з яких 386 одиниці – це мікропідприємства. Протягом останніх двох років кількість підприємств збільшилась майже на 30 відсотків. Кількість найманих працівників на малих підприємств становить 3072 особи.

Кількість середніх підприємств на території району, по відношенню до 2014 року, скоротилась на 26,5 відсотка і налічує 25 одиниць, на яких зайнято 8581 особа.

Обсяг реалізованої продукції середніми та малими підприємствами у 2015 році у порівнянні з 2014 роком збільшився на 2,3 млн. грн. і становить 6951,7 млн. грн. З яких 4654,1 млн. грн. – обсяг реалізації продукції середніми підприємствами та 1705,0 млн. грн. – показник діяльності малих підприємств.

Фінансовий результат від звичайної діяльності до оподаткування малих і середніх підприємств району за останніх два роки збільшився на 57,4 відсотка або 150,3 млн. грн. і у 2015 році склав 412,0 млн. грн., зокрема 55,1 млн. грн. результат роботи малих підприємств, 356,9 млн. грн. – середніх підприємств.           

У малому бізнесі працює понад 22 відсотка економічно активного населення працездатного віку, у 2014 році – 19 відсотків.

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 08.02.2016 № 57  „Про внесення змін до структури районної державної адміністрації та до розпорядження голови районної державної адміністрації від 30.10.2015 №402 „Про упорядкування структури Луцької районної державної адміністрації Волинської області” утворено відділ державної реєстрації Луцької районної державної адміністрації Волинської області, який, відповідно до чинного законодавства України, має повноваження щодо здійснення реєстраційних дій юридичних та фізичних осіб.

Протягом 2016 року зареєстровано 101 юридичну (у 2015 році – 81 особа) та 218 фізичних осіб (у 2015 році – 215 осіб).

До місцевого бюджету від діяльності малих та середніх підприємств (фізичних осіб-підприємців) до районного бюджету надійшло податкових платежів: за 2015 рік надійшло 97,4 млн. грн. (ЄСВ – 315,0 млн. грн.),  за             2016 рік – 151,2 млн. грн. (єдиний соціальний внесок – 117,2 млн. грн.). 

З метою активізації підприємницької діяльності, створення нових робочих місць та залучення додаткових інвестицій у власне виробництво, за сприянням облдержадміністрації, райдержадміністрацією підприємцям надсилаються листи щодо прийняття ними участі у конкурсах, виставках, проектах та ін. 

Для заохочення приватних підприємців у 2015 році подяками голови райдержадміністрації було нагороджено 7 осіб – підприємців – з нагоди відзначення Дня працівників торгівлі, 1 особу – з нагоди святкування Дня незалежності, а також протягом 2015 – 2016 років до обласної державної адміністрації було подано кандидатури 2 суб’єктів господарювання з метою їх нагородження подяками голови обласної державної адміністрації до відзначення Дня підприємця.

Проводиться залучення представників малого бізнесу до участі у виставках та ярмарках з продажу продукції, виробленої безпосередньо в особистих селянських та фермерських господарствах, а саме: на площадці за адресою м. Луцьк вул. Глушець, біля міського відділу РАЦС в м. Луцьк (вул. Соборності, 18) та на торговому комплексі „Новий ринок”, що знаходиться на території Боратинської сільської ради.

Так, протягом 2016 року проведено 192 таких ярмаркових заходи, на яких реалізовано 414,5 тонн сільськогосподарської продукції на загальну суму 555,6 тис. грн.

У Луцькому районному центрі зайнятості, за участю органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, протягом 2016 року відбувся                                4 профінформаційних семінара на тему: «Як розпочати свій бізнес?» та 2 семінари «Від бізнес ідеї – до власної справи», в яких загалом взяли участь 56 осіб.

З метою організації самозайнятості населення, в тому числі задля започаткування власної справи, відбулося 17 навчальних семінарів по підведенню підсумків в рамках проекту «Зимова агрошкола VІІІ сезон 2015-2016 роки», в якому взяли участь близько 274 особи.

Протягом 2016 року 2 особам (учасникам АТО) надано одноразову виплату для започаткування власної справи на суму 40,0 тис. грн.

З початку інвестування в район надійшло прямих іноземних інвестицій на суму 15,2 млн. дол. США, показник якого з початку року збільшився на 4 відсотка або на 0,6 млн. дол. США і становить 6,1 відсотка обласного обсягу. Обсяг іноземних інвестицій на одного жителя склав 6,0 дол. США.

Іноземні інвестиції здійснювали партнери з 15 країн світу. Основними інвесторами економіки району є нерезиденти з Австрії, Італії, Белізу, на які припадає 87,9 відсотка іноземних інвестицій.

З метою забезпечення сприятливих умов для залучення інвестицій та створення нових робочих місць проінвентаризовано вільні виробничі приміщення, будівлі та споруди, які знаходяться на території сільських, селищних рад та можуть бути здані в оренду або продані. База даних таких об’єктів розміщується на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади Луцького району. 

Станом на 01 січня 2017 року налічується 3 об’єкта, що знаходяться на території Веселівської (заготівельний пункт), Лаврівської (господарський двір) та Радомишльської (господарські будівлі) сільських радах.

За звітний період проінвентаризовано 7 земельних ділянок, що пропонуються для реалізації інвестиційних проектів на території Боратинської, Гіркополонківської, Княгининівської, Садівської сільських ради.

З метою реалізації інвестиційних проектів в районі відведено 2 земельні ділянки з погодженими проектами на території Гіркополонківської сільської ради.

Проведено 6 аукціонів (земельні торги), продано (12 лотів) на право оренди земельних ділянок площею 252,1 га, що розташовані на території Баївської, Буянівської, Гіркополонківської, Лищенської, Ратнівської сільських та селища Рокині Княгининівської об’єднаної територіальної громади.

Суб’єктам підприємницької діяльності протягом 2016 року продано      18 земельних ділянок несільськогосподарського призначення (у 2015 році – 10) загальною площею 8,007 га (у 2015 році – 2,5 га) від реалізації яких надійшло (з розстрочкою минулих років) 3,9 млн. грн. (у 2015 році – 937,2 тис. грн.).

З метою ширшого залучення підприємців фізичних – осіб до електронного середовища, розширення реальної конкуренції в бізнес – середовищі, зменшення корупційних діянь та провадження прозорої політики у сфері публічних закупівель, райдержадміністрацією та її структурними підрозділами, установами та організаціями комунальної форми власності, протягом 2016 року проведено 35 публічних закупівель на загальну суму понад 1,5 млн. грн. на електронних майданчиках в системі PROZORRO.

Також, однією з форм взаємодії органів виконавчої влади з бізнес –осередком, вживаються заходи державної політики, реалізація яких дозволяє практично запроваджувати відносини, що містять ознаки (форми) державно-приватного партнерства.

Таким чином, протягом 2016 року з фізичними особами – підприємцями було укладено 14 договорів оренди комунального майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ району з метою здійснення підприємницької діяльності, зокрема: надання стоматологічних послуг, послуг з теплопостачання, фармакологічні послуги, перукарські послуги, організація гарячого харчування дітей в загальноосвітніх закладах району, діяльність у сфері торгівлі тощо.

У 2015 – 2016 роках в районі розроблення і прийняття регуляторних актів здійснюється відповідно до затверджених регуляторними органами річних Планів підготовки проектів регуляторних актів із застосуванням процедурних вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", шляхом проведення "круглих столів", "громадських слухань" та робочих зустрічей.

З метою забезпечення вільного доступу підприємців, їх громадських об’єднань до інформації органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань регуляторної діяльності та поліпшення бізнес-середовища на веб-сайті райдержадміністрації створено розділи «Регуляторна політика», де оприлюднюється аналіз регуляторного впливу та забезпечується перегляд регуляторних актів на підставі відстеження результативності їх дії відповідно до затверджених Планів-графіків, зокрема проведено періодичне відстеження результативності регуляторного акта „Про управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ району ”, затвердженого рішенням сесії районної ради від 28.12.2012 р. № 21/17, а з ознаками регуляторного впливу, що відповідають вимогам Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, рішеннями сесій сільських та селищних рад, були встановлені ставки місцевих податків та зборів на відповідній території.

Відповідно до вимог Закону України „Про адміністративні послуги” в районі забезпечується надання таких послуг виключно через адміністраторів ЦНАПу, що дозволило суттєво спростити механізм надання суб’єктам господарювання видачі таких документів.

Станом на 01 січня 2017 року до ЦНАПу звернулося 19 суб’єктів господарювання, яким надано консультації щодо отримання документів дозвільного характеру та направлено в дозвільний центр, що є складовою частиною ЦНАПу міста Луцька, у відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 №523-р „Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг”. 

Зміни, які відбулись протягом 2015-2016 років сприяли суттєвому підвищенню якості надання послуг у системі державної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності та державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, сприяли зменшенню часових та фінансових витрат суб’єктів господарювання на започаткування та закриття бізнесу. Адміністратори ЦНАПу проходять системну перепідготовку та підвищення кваліфікації.

З метою застосування світових стандартів адміністрування податків, в районі на базі Луцької об’єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС України у Волинській області продовжує функціонувати сервісний центр обслуговування платників податків.

У 2015-2016 роках з районного бюджету на фінансування заходів Програми кошти не виділялися.

Дерегулятивні заходи влади позитивно вплинули на поліпшення інвестиційного клімату та сприяли реалізації ряду інвестиційних проектів, які мають важливе значення для розвитку економіки району.

Підсумовуючи виконання заходів Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Луцькому районі на 2015 – 2016 роки, слід відзначити, що поряд з позитивними зрушеннями, які були досягнуті протягом останніх двох років, у розвитку підприємництва мають місце питання, які на сьогодні ще залишаються невирішеними й актуальними.

Зокрема:

- потребує удосконалення система кредитування малого бізнесу;

- відсутні дешеві банківські кредити для суб’єктів малого і середнього підприємництва;

- недостатнє запровадження стимулюючих факторів для активного впровадження суб’єктами малого і середнього підприємництва передових технологій та інноваційного виробництва, виробництва конкурентоспроможної продукції і послуг;

- вимагає поліпшення інвестиційний імідж сфери бізнесу;

- наявна інформаційна, інфраструктурна, кадрова мережа підтримки малого підприємництва не повною мірою відповідає його потребам;

- недостатньо активно розвивається молодіжне підприємництво, підприємництво у сільській місцевості;

- загальні параметри малого підприємництва ще не повною мірою відповідають можливостям і потребам економіки району;

- середньомісячна заробітна плата працівників малих підприємств є нижчою від середньомісячної по району;

- не повною мірою використовуються наявні географічні, природні, трудові ресурси і переваги регіону для розвитку малого бізнесу.

 

 

Завідувач сектору                                                                                         Т.СІГУА